sobota, 4 lipca 2015

Obóz wędrowny w Sudetach.
                   Jak co roku, Koło PTTK nr 2 przy KWK „Wieczorek” zorganizowało obóz wędrowny – tym razem wędrowaliśmy wokół Kotliny Kłodzkiej w Sudetach, przez Góry Złote, Góry Bialskie oraz Masyw Śnieżnika - w ciągu 4 dni przeszliśmy około 80 kilometrów. Wyszliśmy ze Złotego Stoku – to piękne, historyczne miasteczko, z licznymi zabytkami i kopalnią złota do zwiedzenia, dotarliśmy do Lądka Zdroju – miejscowości uzdrowiskowej ze starym rynkiem, pięknym parkiem zdrojowym i pijalnią wód. W drugim dniu trasa prowadziła z Lądka do miejscowości Bielice, po drodze zwiedziliśmy ruiny zamku Karpień, skałki na Trojaku oraz zaliczyliśmy najwyższy szczyt Gór Złotych – Kowadło. Pogoda cały czas wymarzona – cieplutko i bez opadów. Następny dzień to podejście na Śnieżnik ( 1426 m npm ), Jaskinia Niedźwiedzia w Kletnie i wreszcie nocleg w schronisku PTTK na Hali pod Śnieżnikiem. Ostatni dzień – zejście do Międzylesia przez Trójmorski Wierch, jeszcze zwiedzenie międzyleskiego zamku i powrót do domu. W przyszłym roku mamy w planach trasy po Górach Bystrzyckich i Orlickich – chętnych już teraz zapraszamy !